Po našem krátkém působení ve Star Wars: The Old Republic jsme hledali jinou hru, kterou bychom mohli společně hrát. Rozhodovali jsme se mezi hrami TERA a Guild Wars 2. Nakonec nás více zaujala hra Guild Wars 2. Ze všech nabízených herních módů nás nejvíce zaujal World versus World (zkráceně WvW, nebo česky wéčka). Takže jsme stejně jako před začátkem SWToRu hledali nové hráče na herních fórech, aby nás bylo ve hře co nejvíc.
Ve wéčkách proti sobě vždy stojí tři servery, které mezi sebou bojují o opevnění po dobu jednoho týdne. Na konci týdne server, který nasbíral nejvíce bodů, vyhrává. Následující týden pak proti sobě stojí jiné servery. Mód WvW rovněž zaujal spoustu guild, které si získaly jméno i v jiných hrách. Byly to například Vengence of the Fallen, Futilez, Za Drots, Circle of Nine a mnoho dalších. Chtěli vytvořit prostředí pro organizovaná wéčka, podobně jako tomu bylo například v EvE Online.
Francouzi, Němci i Španělé si určili servery, na kterých se chtějí shlukovat, jiné servery si vybrali hráči jakožto Roleplay. Wéčkově orientovaným guildám se zalíbil server Seafarer’s Rest, jelikož podle fóra to vypadalo tak, že tam pořádně nikdo nebude. Komunikace ohledně tohoto záměru probíhala na oficiálních forech, a pro přijetí do této aliance jsme museli podávat přihlášku jako guilda. Jelikož naše jméno nebylo úplně neznámé po úspěších v EvE Online, Aionu a dalších MMO, stali jsme se hrdými členy s názvem Veterans Guild [VG] a aktivně jsme se podíleli na dění v alianci.
Proto s příchodem data vydání zakládáme naše postavy na EU serveru Seafarer’s Rest (SFR). Nám i ostatním guildám se podařilo dostat se na tento server a tak oficiálně vzniká aliance s názvem FUBAR. Skvělé byly jak bitvy na pláních, tak dobývání pevností. Obzvlášť velké souboje se odehrávaly o plně vylepšené hrady, kde boje čítaly desítky lidí na každé straně.
Sjednocení guild
Mód WvW zaujal řadu českých a slovenských hráčů. Proto jsme společně s guildami Bohemian Guard [BG] a Servants of Ishap [ISH] vytvořili alianci. Přece jen ve více hráčích jsme měli v tomto módu větší možnosti. Tato aliance trvala zhruba 2 měsíce, během kterých jsme užívali aktivit, které hra nabízela.
Jako každá hra, tak i Guild Wars 2 se některým hráčům ohrálo. Odchod lidí obzvlášť postihl zbývající dvě guildy. Jelikož ty více trpěli odlivem lidí, spojili jsme se pod záštitou Veterans. Pro nás tento rok znamenal letní Veteránský sraz na našem oblíbeném místě v Kamenici nad Lipou. Nebyla zde nouze o nové i staré členy, různé aktivity a především dobrou atmosféru.
Hrozby světa Tyrie
Přestože jsme nejčastěji běhali ve wéčkách, občas jsme zavítali i do normálních map. Plnili jsme herní eventy, mlátili jsme world bosse. Například jsme se účastnili prvního zabíjení Karka Queen, která se odehrávala při přidání nové lokace. Nebo jsme organizovali zabíjení předělaného Tequatla pro řadu CZ/SK guild. Taktéž nebyla nouze o týdenní guild mise, kde jsme v časovém limitu hledali na mapě konkrétní mobku a tu pak zabíjeli (občas ona nás), nebo jsme se snažili proskákat skákačky až nakonec. Ne každý si však rozuměl s mezerníkem, takže teleporty byly v těchto případech vítanou záchranou.
WvW turnaj aneb když je (není) o co bojovat
Na podzim roku 2013 se v GW2 pořádala první WvW sezóna. Tato sezóna trvala 7 týdnů a všechny servery byly rozděleny do tří lig po devíti.
My jsme během první sezóny zastávali ty méně zábavné, nicméně důležité úkoly. Opevňování objektů, hlídání a varování před útoky nepřátel či doprovázení karavan. Když se zadařilo, zapojili jsme se i do velkých soubojů.
Jako striktně CZ/SK guilda jsme ve většině MMO neměli tolik hráčů oproti mezinárodním guildám a právě ve wéčkách to bylo znát. Co nám však chybělo v počtech jsme doháněli taktikami s neviditelností, teleporty a i v menší skupině jsme drtili mnohem větší neorganizované „bloby“ nepřátel.
Během těchto 7 týdnů nastaly mezi servery ve všech ligách velké spory. V naší lize se SFR handrkovalo se servery Vizunah Square a Piken Square. Oba servery se spojili proti SFR, aby zajistili naše sesazení z celkového prvního místa. Turnaj tak nakonec vyhrál server Vizunah Square a SFR sdílí 2. místo se serverem Jade Sea.
Není s kým bojovat
Po skončení turnaje servery postupně mění styl boje. Guildy jako takové přestávaly běhat samostatně. Často totiž stály proti značné přesile nepřátel. Souboje se vyvinuly do podoby tzv. Karma Trainu. Na mapách se objeví Commander (Velitel), ke kterému se připojí další hráči a běhají pod jeho „vedením“. Tahle velká banda pak přebírá všechno, co jim přijde pod ruku, jelikož se tímhle stylem nejsnáze vydělávaly peníze a herní hodnosti.
Menší guildy s menším počtem členů tak trpí. Kvantita občas hraje roli, protože v 15 zabíjet 40 nepřátel není zrovna snadný úkol. Proto jsme hledali jiný server, na kterém bychom mohli působit a souboje si začali zase užívat. Tím serverem se stalo Desolation. Tam jsme se spojili s guildou Viking Krigere [VK] a pod záštitou Veterans jsme mohli opět společně běhat ve slušných počtech a bojovat s novými nepřáteli.
Další wéčkový turnaj
Na jaře 2014 se konala 2. WvW sezóna a my bojujeme za server Desolation. Serveru jako takovému se dařilo velmi dobře. Tento pocit se velmi rychle vytratil, když jsme bojovali proti serveru Seafarer’s Rest. Komunita Desolation poznala, že proti sobě má velmi tvrdého soupeře.
Stejně jako v první sezóně docházelo k domluvám a zákeřnostem. Tentokrát to byla spolupráce mezi SFR a Baruch Bay, aby zabránili Desolation v umístění se na vítězných příčkách. I přes velkou snahu se Desolation probojoval na 2. místo s dalšími dvěma servery.
V létě 2014 se koná další Veteránský sraz. Na tomto rekordním srazu se nás sešlo více než 70!
Ticho po pěšině
Každá hra se časem ohraje. Tento osud potkalo i Guild Wars 2. Vliv na to mělo i to, že vývojáři s hráči moc nekomunikovali. Herního obsahu přibývalo poskrovnu a náš oblíbený mód WvW byl s jakoukoli novinkou většinou až na posledním místě.Opakovala se situace, kdy naše řady řídly o dobré hráče a kamarády. Opět jsme byli v situaci, kdy nás nebylo tolik, abychom dokázali stát proti početnějším skupinám. Tentokrát se však mnohým z nás nechtělo pokračovat dál.
Změnou také bylo, že Guild Wars 2 přešlo na model Free to play. Noví hráči sice měli jistá omezení, přesto se ale řada vlastníků původní verze cítila ukřivděná. Vývojáři představili nový datadisk, který měl vycházet v říjnu 2015, ale měl stát dost peněz. I když jste vlastnili původní hru, datadisk vás stál stejně jako hráče, který začal hrát zadarmo.
To spoustu lidí (včetně řady Veteránů) popudilo a vedlo ke konci našeho působení. Tím naše 2,5leté hraní ve světě Tyrie dosáhlo svého konce.