K shrnutí roku 2019 použiji překlad Founder’s updatu od kreativního ředitele J. Todd Colemana:
Když se na chvíli zastavíme a ohlédneme za posledními dvanácti měsíci, můžeme si zrekapitulovat co šlo dobře, a co šlo… no ne tak dobře. Pobavit se za co jsme vděční a předpovědět na co se můžeme těšit v nacházejícím roce.
Pro ty, co jsou s námi už od začátku, bych rád začal poděkováním za vaši podporu po dobu trvání tohoto projektu. Jednoznačně to byla dlouhá a zamotaná cesta od Kickstarterové kampaně, a ne bez podílu nepředvídaných výzev. Za celou dobu, jste ukázali neochvějnou víru a trpělivost, Nedokážu říct, jak moc to pro nás znamená. Děkuji.
Když jsme začali tento projekt, měli jsme myšlenku vytvořit jiný typ hry. MMO žánr se usadil do očekávaného vzoru herního designu jako spousta jiných – jen co začal být budget vyšší, společnosti přestali riskovat. My jsme to chtěli změnit a Kickstarter (váš support) nám dal šanci to udělat. Naše Kickstarterové video ukázalo myšlenku projektu, velkou vizi pro něco jiného. Nyní o několik let později, myšlenka je skoro realizovaná.
Se zpětným pohledem na toto video (byli jsme tak mladí) potěšeně vidíme že “Crowfall, Hra” se ukázala pěkně blízká ke “Crowfall, vize”:
- Rozlehlý vesmír, kde se můžou přidávat světy dynamicky (splněno),
- s bohatým pantheonem bohů k řízení mezi hráčského konfliktu (splněno)
- Každý svět má svojí unikátní mapu (splněno),
- a i pravidla jednotlivých světů můžou být rozdílná (splněno),
- sezóny přicházejí a odcházejí (splněno) a
- stvoření se stávají korumpovaná a znetvořená Hladem (splněno),
- dokud svět není Hladem zkonzumován a zmizí (splněno)
- Dáme osud světa do rukou hráčů, budování, obléhání a získávání teritorií (splněno),
- jen jeden tým může vyhrát (splněno)
- vezme si kořist zpátky do svého království (splněno), nebo
- si ho vezme do další kampaně (splněno)
Když zastavíme na moment a vezme to všechno, a že je toho hodně… Není žádná jiná hra taková, nikde.
Nejsme ještě úplně hotoví, očividně, jinak bychom už vydávali – ale můžeme se zaradovat nad faktem, že jsme splnili všechny kolonky, které jsme si stanovili a několik drobností, které jsme nikdy neočekávali (tisíce receptů na kraftění a ohromující stupeň customizace charakteru s dvanácti rasami, jedenácti povoláními a jejich tři povyšující povolání pro každou a více než stovka hlavních a vedlejších specializací).
Což nás přineslo k našemu dalšímu milníku, který uvidíte začátkem příštího roku. Válka Bohů (5.110 patch) vezme existující základy a zpevní je:
- Podpora Guild versus Guild, znamená, že hráči již nebudou nuceni bojovat mezi sebou pod frakčními bannery Orderu, Chaosu a Balance.
- Sezóny přinesou (konečně) vizuální změny ovlivňující svět okolo vás. To se může zdát jako malý bodík, ale vidět okolo sebe postupný přechod ze svěží rozkvetlé jarní přírody v hnusnou a mrazivou zimu. To balí svět do překvapivého emocionálního postrčení, který přináší pocit, že svět kolem nás se furt mění.
- Systém Božské přízně, přinášející dvě věci: za prvé, přitáhne úžasný Pantheon z příběhů do herních zkušeností; a za druhé: přináší hráčům alternativní strategie, jak vyhrát kampaň, zaměřeno na cíl více interakce a konfliktů mezi hráči.
- Kompletní systém rozvoje Města, kde hráči můžou změnit vše od stráží, vendory a kouzla ovlivňující globálně každou pevnost a
- Karavanní systém, který nutí hráče opustit bezpečí hradeb a dostat materiál potřebný na předchozí customizaci, nebo jen přivézt materiál potřebný na zbraně, zbroje a zásoby pro další boj.
Je zde ještě řada dalších věcí, počínaje výrazným poleštěním UI a debut (posledního zbývajícího povolání) Frostweavera. De facto tato verze bude mít většinu toho co potřebujeme k vydání! Jen co vše bude solidní, bude tak akorát čas odstartovat Betu a rozeslat pozvánky vice než 330000 lidem registrovaných pro hru.
Trvá to spoustu času vytvořit MMO – a čím více se rozhodnete opustit „normální naplánovaný“ design, tím více riskujete a přidáváte k celkové plánování. Přáli bychom si, aby to nebyla pravda, ale je to tak. Je také lehké ztratit v celkovém mumraji. Crowfall je jen jedna z desítek (tak nějak) crowfodových MMO ve fázi předběžného přístupu.
Když ale pohlédnu na 2019, vidím rozdílnou budoucnost pro nás v 2020: začněme vystupovat z toho šumu a začne být zřejmé, že naše vize je realizovaná a opravdu to vydáme. Nežádáme vás, abyste nám to věřili – jen sledujte. Spousta těžké dřiny je za námi, musíme jen dodělat co jsme začali a doleštit vše k lesku.
Takže bych vám rád znova poděkoval, že ještě jste se s námi přidali na toto dobrodružství, s trpělivostí před i za hranou jste nám pomohli změnit naše sny v realitu. Já srdečně věřím, že se to bude stát na konci za to a trpělivost bude odměna zážitkem jaký jste ještě neviděli.
Za naší ACE rodinu, mějte bezpečné a šťastné svátky… a naplňte 2020 Slávou, Bohatstvím a Mocí!
A za mě taky Šťastné a Veselé, Hakrik.