Při úvodním otevření tématu o Crowallu jsem minule popsal nějaké mechanizmy. Dneska shrnu, co se mezitím stalo, změnilo a stane.
Prvně bych chtěl zmínit, že autoři konečně začali zveřejňovat tutoriál videa o tom, co hra je a jak fungují jednotlivé mechanizmy. List jednotlivých témat se pomalu rozrůstá a je přístupný na Youtube.
Tak pomocí herního klienta v menu. Kdo tedy vládne anglickým jazykem…
Všem luckerům doporučuji přečíst téma Crowfall a RNG (generování náhodných čísel), kde je hezky popsáno, jak vše funguje a jak chtějí v některých případech zmírnit dopad řady špatných hodů.
Dále se vývojářský tým rozrostl o nové vývojáře, s kterými by rádi dotáhly soft-launch do konce tohoto roku… uvidíme...
Na konci ledna byla na Live server nahrána verze hry 5.4, která přinesla velké změny v oblasti craftingu. Ať už provázanost se skill tree, tak v implementaci kraftících stanic, značnou úpravu skill tree a zprovoznění VIP trénování skillu. Levelování charakteru bojem či obětováním věcí na oltáři. Stejně jako spoustu grafických a herních mechanizmů… V tomto stádiu hry to není tak nějak moc zajímavé, hodně věcí začalo fungovat, něco funguje jinak atd...
Velká změna se týká oznámeni pro následující patch 5.5. Ten překope stávající Crow systém a nahradí ho zpět sloty pro jednotlivé postavy. Momentálně systém funguje tak, že v každé kampani si pro svojí spirituální formu (crow) vytvoříme vessel (schránku), která potom reprezentuje rasu a povolání. S možností kdykoli si to změnit u chrámu, či equipnout vessel z inventáře. To se změní, aby to odpovídalo univerzu a myšlenkám vývojářů. Tedy při prvním nalognutí si navolíme našeho prvního šampiona, tedy zvolíme rasu a povolání a můžeme se vydat do kteréhokoli světa (kampaně). A do crow (spirituální formy) se převtělujeme jen v případě smrti. Jedna specializace craftera a to Necromancie, která vytváří z nasbíraných částí těl tělní schránky (vessels) tedy bude hrát stále stejnou roli, jen se trochu změní aplikace. Nebude tedy možnost si kdykoli (pokud je vessel v inventáři) změnit svojí rasu a classu. Ale pokud hráč bude chtít mít několik charakterů, ukraftí si, nebo si nechá ukraftit svůj vessel, tedy speciálně rasu. Navštíví Kryptu, kde tento vessel přetaví v další charakter. Na základě rasy vesselu zvolí jedno z možných povolání jí náležící a zabere další charakter slot. Těch má být šest v základu s možností dokoupení třech dalších pozic. V kryptě potom probíhá měnění charakterů z nabídky pro tento účet. To dovolí s jedním charakterem cestovat mezi světy - z kampaně do kampaně (pokud to pravidla dovolují). A s levelováním charakterů dovoluje nekromantům složit tu správnou kvalitu vesselu i se staty.
![]()
Dále jsou plánovaný pro patch 5.5 vendoři a pokud se stihne, nové možnosti ras a povolání.
Poslední novinky se týkají nahlédnutí do zákulisí, co se týče osobních království (Ethernal Kingdoms). Dvě videjka z porady vývojářů s creativním ředitelem, který představuje svoji vizi, jak bude v osobním království fungovat správa parcel, budov, práv a všeho možného. Velmi zajímavé... Ve zkratce bude možnost nejen vytvořit si svět pro sebe, kamarády nebo svojí guildu. Ale udělat ho komplexně otevřený, vytvořit věhlasné Městečko s trhem a nabídnout místa pro vendory, spravovat daně a hodně zajímavý způsob tvorby svého světa paralelně k herním kampaním. Představa zní úžasně tak uvidíme, jak se s tím poperou programátoři.
Stále (prý) ještě chybí pár důležitých kousků skládačky k tomu, aby se to celý pořádně pohnulo. Ale dílky prý pomalu začínají pasovat do sebe... A až se klíčové dílky seskládají… Mno uvidíme...
