header logo veterans

Crowfall je “Buy once play forever“ (kup jednou hraj napořád) MMORPG fantasy – “Throne war simulátor“ s VIP statusem. Což znamená, že si za 50$ koupíte hru a pokud nechcete utrácet další peníze, nebudete k tomu nuceni a neměli byste být nijak zvlášť znevýhodněni oproti těm co si hodlají připlácet za VIP 15$ měsíčně, o tom více dále.

Na výběr bude jako ve správném fantasy světě dvanáct hratelných a rozličných (nejen vzhledově) ras a jedenáct povolání. Každá rasa má omezené možnosti, jaké z jedenácti povolání si zvolí. Ale oddělené pasivní trénování “skillů“, možnost si “dokraftit“ aktivní / pasivní schopnosti, zbraně a zbroj a pak je libovolně zkombinovat nebo nahradit s předdefinovanými možnostmi (rasové i z povolání) - hráči neklade žádnou překážku, jaké role se jeho avatar nakonec zhostí. Navíc si kdykoli může se svoje počínání rozmyslet a svou rasu i povolání změnit.

CF class combos

To znamená, že v rámci svého účtu máte hned v menu svůj skill tree, ve kterém si trénujete (odemykáte) bonusy pro jakoukoli postavu, kterou následně použijete. V jeden čas si tedy trénujete tři kategorie bonusů – rasové, povolání a profesní. Strom skillů pro rasové a povolání začínají vždy bonusy platné pro jakoukoli rasu/povolání a až dále se více specializuje. Ze začátku tedy je spousta času si rozmyslet a osahat, která rasa a povolání bude nakonec to prvé. Stejným stylem funguje i profesní strom bonusů jen s tím rozdílem, že ten je ještě dělený na specializaci bojovou, kraftící a explorera. Zde už ne VIP hráč ze začátku musí zvážit kterým směrem se hodlá zaměřit, aby nezaostával za ostatními. Bude bojovat a rozvíjet zacházení se zbraní, nebo si otevře schopnost kraftit lepší zbraně či výzbroje...

VIP status zde bude mít dvě výhody. Jedna je, že může paralelně trénovat dva skilly, ale v rozdílné větvi stromu – což mu nezaručí (není úplně pravda), že bude v něčem lepší než neplatící hráč. Druhá je v takzvané časové bance. Protože všechny skill se trénují pasivně nezávisle na hraní pomocí reálného času, když se dotrénuje úroveň skillu, čas se začne ukládat to časové banky a bude připraven se “vlít“ do nového, nebo pokrčujícího skillu při dalším přihlášení. VIP hráč bude mít banku v objemu jednoho měsíce, zatímco neplatící hráč pouze jeden den. Zde vidím hlavní výhodu VIP. Jako VIP hráč sice nikdy nebudu mít silnější útok, obranu nebo suport power pokud se budu specializovat na jednu věc. Ale dává mu to možnost si k tomu paralelně trénovat třeba kraftera, nebo dohromady útok a obranu či jakoukoli jinou kombinaci. V rámci skillů pro povolání si jen budu moc zlepšit více možností za jakou rasu / povolání budu mít “svoje“ bonusy. Vytrénovat jednu položku naplno vyžaduje cca 3-4 dny času na základních skillech, dále by to mělo být trochu náročnější.

A co hra samotná? Prostě si vyberete kampaň (server) s pravidly, které vám vyhovují (počet frakcí, loot systém, počet itemů které můžete přinést a vynést ze serveru do svého sdíleného inventáře, bonusy pro specializace… etc). Svět s přísnějšími pravidly bude mít ty nejlepší suroviny oproti světu, kde vám skoro nic nehrozí. Přepokládejme, že server je na svém úplném startu. Jednou pro vždy (po dobu trvání kampaně) si vyberete frakci a objevíte se jako vrána (crow) v čistém a pro vás neznámém světe na místě specifické pro vaší frakci (či podle pravidel kampaně). Což znamená, že neznáte mapu, tu si musíte objevit (případně u jiných hráčů co už objevili koupit, směnit či jinak získat – na startu ji nikdo nezná). No a zde si vyberete svůj vessel (schránku) tedy rasu a povolání (můžete kdykoli změnit). A vydáte se prozkoumávat, zabírat, těžit, stavět, bourat a dobývat do náhodně vygenerované světa.

Svět je generován a pospojován takzvanými parcelami. Mezi kterými, pokud nebrání viditelná přepážka se dá libovolně přecházet – otevřený svět, žádné mapové portály etc… S tím, že každá parcela je o určité velikosti s možností, co zde dělat. Od jednoduchých surovinových parcel se základními surovinami (dřevo, kámen, železo, kůže či monstra s nějakou přísadou) a obyčejnou cestou, přes speciální intrest pointy s již zpracovaným materiálem (pila, kamenolom…), ale také opuštěná místa (vesničky, města, forty či velké pevnosti) čekající na zabraní, opravení a osídlení. Nebo nebezpečné či opuštěné ruiny - možná se vzácným artefaktem, čekajícím k objevení. Ze začátku se tedy objevuje, zabírá a staví. Postupně se musí dobývat, bránit a opravovat.

Crowfall WorldRules 2

Defaultní nastavení kampaně jsou tři frakce soupeřící mezi sebou o vítězství, s full lootem co se obsahu baťohu týče a procentuálním opotřebením výzbroje při smrti (cca 10x zemřete a chce to novou výbavu). Frakce jsou Order, Chaos a Balance. Cílem k vítězství pro Order a Chaos je získat/zabrat většinu území, cílem Balance je udržet rovnovážný stav po dobu trvání kampaně. Balance v tomhle figuruje tak, že se automaticky přidává na prohrávající stranu. Každá kampaň má svůj čas, po kterou bude trvat – pokud někdo nezvítězí rychleji. Pak se resetne a jede se nanovo. Kampaně budou různorodé je možnost válčení až dvanácti frakcí, nebo čistě jen války mezi jednotlivýma Guildama.. možností má bejt dostatek.

Zmínil sem sdílený inventář (spirit bank). K tomu patří váš Ethernal Kingdom (Věčné království), váš sandbox server, který můžete nasdílet přátelům, nepřátelům nebo celé guildě či všem. Je to vaše pískoviště, do kterého si můžete dokraftit (či koupit) parcely – které omezují počet osob na serveru. Postavit domy, zámky či paláce – vybavení, craftící stanice a truhly. Určit si pravidla PvP, lootu, kdo co může využívat, stavět či bořit. Ve většině případů to bude Guildovní útočiště, pro klid a trénování.

Hra je momentálně někde ke konci Alfa testovací fáze, dodělávají se core systémy hry a připravuje se vše na beta test, kde se začnou dolaďovat a rozvíjet všechny mechanizmy. Vývojáři neskrývaj, že na kickstarteru vybrali dostatek peněz a mají podporu této komunity, aby mohli ještě v klídku neuspěchat vydání... můj osobní názor je, že pokud vše pude dobře a nebudou nutné žádné velké zásahy… Za rok bysme si mohli zahrát… ale kdo ví… budu informovat....

11 únor 2021 Levi Novinky 1144
Po našem krátkém působení ve Star Wars: The Old Republic jsme hledali jinou hru, kterou bychom mohli společně hrát. Rozhodovali jsme se mezi hrami TERA a Guild Wars 2. Nakonec nás více zaujala hra Guild Wars 2. Ze všech nabízených herních módů nás nejvíce zaujal World versus World (zkráceně WvW, nebo česky wéčka). Takže jsme stejně jako před začátkem SWToRu hledali nové hráče na herních fórech, aby nás bylo ve hře co nejvíc. Ve wéčkách proti sobě vždy stojí tři servery, které mezi sebou bojují...
21 prosinec 2020 Levi Crowfall 805
Nejen současný stav hry, ale i popis ras, povolání a celkový úvod do herního systému v jednom videu od Hakrika - guild mastera Veterans ve hře Crowfall.
15 říjen 2020 Levi Novinky 839
Jako další z her, které mnohé z nás zaujaly byl Star Wars: The Old Republic. Jedná se o hru z prostředí Hvězdných válek, jehož universum pro mnoho z nás blízké. Datum vydání této hry bylo stanovené na 20. prosince 2011. Postupně, jak se přibližovalo datum vydání hry, probíhaly i přípravy. Hlavně se jednalo o nábor lidí na fórech, ať si máme s kým zahrát. Jinak jsme si dobu čekání zkracovali ve hrách jako World of Tanks či League of Legends. Nechť nás provází síla Republika nebo Impérium?...
25 září 2020 Levi Novinky 569
Každý čtvrtek od 19 hodin se budeme scházet na hraní deskovek online. Komunikace bude na našem Discord serveru, kde jsou také informace o tom, jaké hry hrajeme. Základem bude Tabletop Simulator, který má většinu her jako mody na Steam Workshopu. Ale časem se herní sklad bude určitě rozrůstat o další online deskové, karetní a podobné hry. Přijít si zahrát může kdokoli. Pokud někdo nebude znát pravidla, vysvětlí se na začátku. Končíme většinou po dohrání, nebo nejdéle kolem 24 hodiny. Delší hry...
6 duben 2020 Levi Novinky 1353
Dobývání vemíru v EVE Online Po ukončení Age of Conan zaujala řadu z nás hra EVE Online. Jedná o vesmírnou sandboxovou hru, ve které hrajete za pilota vesmírných lodí. Svět EVE je obrovský a také nabízí mnoho možností, co můžete ve hře dělat. Ať už vás zajímá těžba exotických minerálů, obchodování nebo bojování a přepady ostatních hráčů, toto vše a mnoho dalšího hra nabízí. Navíc většinu herní ekonomiky vytváří samotní hráči. Platí ovšem, že pokud vám zničí vaší vesmírnou loď, tak je fakt...
22 březen 2020 Levi Crowfall 778
Pětadvacátého února se uzavřel Test server pro „veřejnost“ a podle vyjádření J. Tedd Colemana jsme jen kousek (snad i jeden bug způsobující lag serveru) od toho, aby na Test serveru byl dostupný patch 5.110 – Válka bohů . A co, že to vůbec znamená? Tímto patchem se přesuneme do finální fáze Alfa testu, následovaný (po odlazení a odbugování) oficiální betou, až se tato verze spustí na Live serverech. Hlavním lákadlem jsou Dregs kampaně, které přinesou Guild vs. Guild souboje o dominanci nad...
20 prosinec 2019 Levi Crowfall 642
K shrnutí roku 2019 použiji překlad Founder’s updatu od kreativního ředitele J. Todd Colemana: Když se na chvíli zastavíme a ohlédneme za posledními dvanácti měsíci, můžeme si zrekapitulovat co šlo dobře, a co šlo… no ne tak dobře. Pobavit se za co jsme vděční a předpovědět na co se můžeme těšit v nacházejícím roce. Pro ty, co jsou s námi už od začátku, bych rád začal poděkováním za vaši podporu po dobu trvání tohoto projektu. Jednoznačně to byla dlouhá a zamotaná cesta od Kickstarterové...
9 srpen 2019 Levi Novinky 1207
Blíží se podzimní Veterans sraz. Termín srazu je 5. - 8. 9. 2019 na známém místě v Kamenici nad Lipou. Johann již rozesílal přihlášky emailem. Pokud ti email nedorazil, napiš na forum. Těšíme se se všemi na viděnou.
8 duben 2019 Levi ARK: Survival Evolved 993
Po více než měsíční, téměř nulové aktivitě na našem Ark Extinction serveru, jsem se rozhodl server vypnout. Já osobně jsem nehrál už od zhruba února, ale díky všem, co na serveru hráli. Pokud bude další pokračování v podobě nové DLC mapy, je dost pravděpodobné, že bude nový server. Do té doby je možné, že zkusíme nějakou jinou hru, ale přes letní období si myslím, že se moc novinek nechystá. Mějte se fajn, Levi