header logo veterans

K shrnutí roku 2019 použiji překlad Founder’s updatu od kreativního ředitele J. Todd Colemana:

Když se na chvíli zastavíme a ohlédneme za posledními dvanácti měsíci, můžeme si zrekapitulovat co šlo dobře, a co šlo… no ne tak dobře. Pobavit se za co jsme vděční a předpovědět na co se můžeme těšit v nacházejícím roce.

Pro ty, co jsou s námi už od začátku, bych rád začal poděkováním za vaši podporu po dobu trvání tohoto projektu. Jednoznačně to byla dlouhá a zamotaná cesta od Kickstarterové kampaně, a ne bez podílu nepředvídaných výzev. Za celou dobu, jste ukázali neochvějnou víru a trpělivost, Nedokážu říct, jak moc to pro nás znamená. Děkuji.

Když jsme začali tento projekt, měli jsme myšlenku vytvořit jiný typ hry. MMO žánr se usadil do očekávaného vzoru herního designu jako spousta jiných – jen co začal být budget vyšší, společnosti přestali riskovat. My jsme to chtěli změnit a Kickstarter (váš support) nám dal šanci to udělat. Naše Kickstarterové video ukázalo myšlenku projektu, velkou vizi pro něco jiného. Nyní o několik let později, myšlenka je skoro realizovaná.

Se zpětným pohledem na toto video (byli jsme tak mladí) potěšeně vidíme že “Crowfall, Hra” se ukázala pěkně blízká ke “Crowfall, vize”:

  • Rozlehlý vesmír, kde se můžou přidávat světy dynamicky (splněno),
    • s bohatým pantheonem bohů k řízení mezi hráčského konfliktu (splněno)
  • Každý svět má svojí unikátní mapu (splněno),
    • a i pravidla jednotlivých světů můžou být rozdílná (splněno),
    • sezóny přicházejí a odcházejí (splněno) a
    • stvoření se stávají korumpovaná a znetvořená Hladem (splněno),
    • dokud svět není Hladem zkonzumován a zmizí (splněno)
  • Dáme osud světa do rukou hráčů, budování, obléhání a získávání teritorií (splněno),
    • jen jeden tým může vyhrát (splněno)
    • vezme si kořist zpátky do svého království (splněno), nebo
    • si ho vezme do další kampaně (splněno)

Když zastavíme na moment a vezme to všechno, a že je toho hodně… Není žádná jiná hra taková, nikde.

Nejsme ještě úplně hotoví, očividně, jinak bychom už vydávali – ale můžeme se zaradovat nad faktem, že jsme splnili všechny kolonky, které jsme si stanovili a několik drobností, které jsme nikdy neočekávali (tisíce receptů na kraftění a ohromující stupeň customizace charakteru s dvanácti rasami, jedenácti povoláními a jejich tři povyšující povolání pro každou a více než stovka hlavních a vedlejších specializací).

Což nás přineslo k našemu dalšímu milníku, který uvidíte začátkem příštího roku. Válka Bohů (5.110 patch) vezme existující základy a zpevní je:

  • Podpora Guild versus Guild, znamená, že hráči již nebudou nuceni bojovat mezi sebou pod frakčními bannery Orderu, Chaosu a Balance.
  • Sezóny přinesou (konečně) vizuální změny ovlivňující svět okolo vás. To se může zdát jako malý bodík, ale vidět okolo sebe postupný přechod ze svěží rozkvetlé jarní přírody v hnusnou a mrazivou zimu. To balí svět do překvapivého emocionálního postrčení, který přináší pocit, že svět kolem nás se furt mění.
  • Systém Božské přízně, přinášející dvě věci: za prvé, přitáhne úžasný Pantheon z příběhů do herních zkušeností; a za druhé: přináší hráčům alternativní strategie, jak vyhrát kampaň, zaměřeno na cíl více interakce a konfliktů mezi hráči.
  • Kompletní systém rozvoje Města, kde hráči můžou změnit vše od stráží, vendory a kouzla ovlivňující globálně každou pevnost a
  • Karavanní systém, který nutí hráče opustit bezpečí hradeb a dostat materiál potřebný na předchozí customizaci, nebo jen přivézt materiál potřebný na zbraně, zbroje a zásoby pro další boj.

Je zde ještě řada dalších věcí, počínaje výrazným poleštěním UI a debut (posledního zbývajícího povolání) Frostweavera. De facto tato verze bude mít většinu toho co potřebujeme k vydání! Jen co vše bude solidní, bude tak akorát čas odstartovat Betu a rozeslat pozvánky vice než 330000 lidem registrovaných pro hru.

Trvá to spoustu času vytvořit MMO – a čím více se rozhodnete opustit „normální naplánovaný“ design, tím více riskujete a přidáváte k celkové plánování. Přáli bychom si, aby to nebyla pravda, ale je to tak. Je také lehké ztratit v celkovém mumraji. Crowfall je jen jedna z desítek (tak nějak) crowfodových MMO ve fázi předběžného přístupu.

Když ale pohlédnu na 2019, vidím rozdílnou budoucnost pro nás v 2020: začněme vystupovat z toho šumu a začne být zřejmé, že naše vize je realizovaná a opravdu to vydáme. Nežádáme vás, abyste nám to věřili – jen sledujte. Spousta těžké dřiny je za námi, musíme jen dodělat co jsme začali a doleštit vše k lesku.

Takže bych vám rád znova poděkoval, že ještě jste se s námi přidali na toto dobrodružství, s trpělivostí před i za hranou jste nám pomohli změnit naše sny v realitu. Já srdečně věřím, že se to bude stát na konci za to a trpělivost bude odměna zážitkem jaký jste ještě neviděli.

Za naší ACE rodinu, mějte bezpečné a šťastné svátky… a naplňte 2020 Slávou, Bohatstvím a Mocí!

A za mě taky Šťastné a Veselé, Hakrik.

20 prosinec 2019 Levi Crowfall 71
K shrnutí roku 2019 použiji překlad Founder’s updatu od kreativního ředitele J. Todd Colemana: Když se na chvíli zastavíme a ohlédneme za posledními dvanácti měsíci, můžeme si zrekapitulovat co šlo dobře, a co šlo… no ne tak dobře. Pobavit se za co jsme vděční a předpovědět na co se můžeme těšit v nacházejícím roce. Pro ty, co jsou s námi už od začátku, bych rád začal poděkováním za vaši podporu po dobu trvání tohoto projektu. Jednoznačně to byla dlouhá a zamotaná cesta od Kickstarterové...
9 srpen 2019 Levi Novinky 498
Blíží se podzimní Veterans sraz. Termín srazu je 5. - 8. 9. 2019 na známém místě v Kamenici nad Lipou. Johann již rozesílal přihlášky emailem. Pokud ti email nedorazil, napiš na forum. Těšíme se se všemi na viděnou.
8 duben 2019 Levi ARK: Survival Evolved 368
Po více než měsíční, téměř nulové aktivitě na našem Ark Extinction serveru, jsem se rozhodl server vypnout. Já osobně jsem nehrál už od zhruba února, ale díky všem, co na serveru hráli. Pokud bude další pokračování v podobě nové DLC mapy, je dost pravděpodobné, že bude nový server. Do té doby je možné, že zkusíme nějakou jinou hru, ale přes letní období si myslím, že se moc novinek nechystá. Mějte se fajn, Levi
5 leden 2019 Hakrik Crowfall 608
Tak sem po dlouhé době zpět, novinek je od minule docela dost, takže se zaměřím na ty velké a do nich zkusím vložit ty menší… Hra vstoupila do své závěrečné fáze testovaní pre-alfy. Nedávno LIVE servery prošli přenastavením a je na nich nahraná nejnovější verze hry – patch 5.8 , který přináší nové mechaniky a konečně funkční Kampaně . Na této verzi proběhne finální testování kampaní a po odladění všech problémů, balancování všeho možného (kampaně, povolání a tak), by se měla oznámit a spustit...
1 leden 2019 Levi Novinky 836
Se začátkem roku 2019 a jako takový opožděný dárek k Vánocům bych chtěl naší komunitě nadělit kompletně rekonstruované webové stránky. Na hlavních změnách jsme se domluvili už na loňských srazech a já tehdy slíbil, že dokonce roku bude web předělaný. Tak tady je. Největší zásah bylo odstranění komunitní části webu (komponenta Jomsocial), kdy jsem testováním zjistil, že to tak jednoduché nebude a proto a také kvůli minimální odstávce jsem se rozhodl udělat web celý znovu na jiném hostingu a pak...
26 prosinec 2018 Levi ARK: Survival Evolved 759
Po zkoušce zabydlet se na jednom menším CZ/SK PvE serveru a následném upadnutí tohoto serveru do trvalého komatu jsem zjistil, že stále platí staré pořekadlo: "Co si neuděláš sám...". A proto od dnešního dne spouštíme vlastní ARK: Survival Evolved server s Extinction mapou. Neznamená to ale, že je server pouze pro členy Veterans. Naopak budeme rádi, když kdokoli, kdo si chce v klidu zahrát nový datadisk přijde na náš server a zabydlí se. Server má několik základních modů, bez kterých si...
4 květen 2018 Hakrik Crowfall 474
Měsíc se s měsícem sešel a rád bych shrnul některé věci, co se mezitím udály z hlediska vývoje. Do hry se dostali vendoři a jejich stánky. Momentálně je jedenáct vizuálně rozdílných typů stánků, ke kterým může být přiřazen vendor. Jak to bude fungovat? Necháte si ukraftit preferovaný stánek a vendora. Ve svém, guildovním nebo cizím království (EK) stánek připojíte k postavené budově na vyhrazený spot. Podle typu a velikosti budovy i několik… samozřejmě za předpokladu, že na to máte práva :)...
7 březen 2018 Hakrik Crowfall 324
Při úvodním otevření tématu o Crowallu jsem minule popsal nějaké mechanizmy. Dneska shrnu, co se mezitím stalo, změnilo a stane. Prvně bych chtěl zmínit, že autoři konečně začali zveřejňovat tutoriál videa o tom, co hra je a jak fungují jednotlivé mechanizmy. List jednotlivých témat se pomalu rozrůstá a je přístupný na Youtube. Tak pomocí herního klienta v menu. Kdo tedy vládne anglickým jazykem… Všem luckerům doporučuji přečíst téma Crowfall a RNG (generování náhodných čísel), kde je hezky...
24 leden 2018 Hakrik Crowfall 337
C rowfall je “Buy once play forever“ (kup jednou hraj napořád) MMORPG fantasy – “Throne war simulátor“ s VIP statusem. Což znamená, že si za 50$ koupíte hru a pokud nechcete utrácet další peníze, nebudete k tomu nuceni a neměli byste být nijak zvlášť znevýhodněni oproti těm co si hodlají připlácet za VIP 15$ měsíčně, o tom více dále. Na výběr bude jako ve správném fantasy světě dvanáct hratelných a rozličných (nejen vzhledově) ras a jedenáct povolání. Každá rasa má omezené možnosti, jaké z...