header logo veterans

Tak sem po dlouhé době zpět, novinek je od minule docela dost, takže se zaměřím na ty velké a do nich zkusím vložit ty menší… Hra vstoupila do své závěrečné fáze testovaní pre-alfy. Nedávno LIVE servery prošli přenastavením a je na nich nahraná nejnovější verze hry – patch 5.8, který přináší nové mechaniky a konečně funkční Kampaně. Na této verzi proběhne finální testování kampaní a po odladění všech problémů, balancování všeho možného (kampaně, povolání a tak), by se měla oznámit a spustit první oficiální (Sanctioned) Kampaň – někdy během Ledna 2019. V té už se by se mělo hrát ne-jen o zápis do historie, ale také pro ty, co se o vítězství zasloužili o nespecifikované ceny. Nejsem schopen dohledat a stále není známo, kdy přijde finální wipe, nebo kdy hra půjde do Bety. Jestli před, nebo někdy po přijde poslední reset. A co, že se to vůbec v mezičase událo?

Talent system

Největší novinkou příchozího patche 5.8 je Talent systém. To je další doplněk, k již oznámenému pasivnímu tréninku dovedností, kde si v průběhu času (pasivně jako např. v EVE) budeme vylepšovat většinou jen naše statistiky, crafting a sběračské schopnosti, které jsou společné pro celý account. Byl odebrán pasivní trénink statů u povolání a ras. Takže tohle rozhodnutí nebude tak zásadní, když se po čase rozhodneme pro změnu. Možnosti povolání bude řešit Talent systém. Skrz ten si v rámci levelování postavy (které je a bude značně zrychlené – vyzkoušeno) budeme postupně odemykat jednotlivé schopnosti a bonusy do našeho povolání. Možností je přehršle, od specifických aktivních skillů, major a minor disciplín až po boosty jednotlivých schopností. A nakonec jednu ze tří specializací svého povolání. Každá postava tak bude moci (ale nemusí) využít co si vybere v talentovém stromě, a to až tři doplňkové (minor) disciplíny – něco jako featy, jednu zbraňovou specializaci a dvě hlavní (major) disciplíny – něco jako podpovolání. Bonusy do jednotlivých schopností a specializaci povolání. Navíc k tomu přidáme ještě rasu, a to už je pořádná dávka customizace. Do toho Necromancie, která dodá závěrečné dotvoření dodatečných statů – čím vzácnější tělo tím hůře se bude levelovat. Jaké konkrétní specializace jednotlivé povolání budou mít si nechám na jindy.

 

Postavy

Změnil se výběr a zakládání postavy. Nyní si stejně jako v každém jinem RPG vybereme, založíme nebo smažeme postavu v základním menu, a ne jak do nedávna jen v Kryptě. A to stále kompatibilně se systémem craftění vesselů (tělesných schránek). Buď si zvolíme defaultní vessel nebo specificky bonusový ze své spirituální banky (account banka). Každá rasa už má nějaký ten základní customizační set od pohlaví, naštěstí stále jen muž a žena 😊, po barvu a typ vlasů, vousů a postavy samotné. Pokud si tedy založíme a pojmenujeme postavu podle našich preferencí, už si jen zvolíme, jestli se s ní vydáme do některého království (hráčské světy), nebo jí “Lockneme“ do jedné z kampaní. Momentálně už jsou hratelné všechny rasy a povolání až na Frostweavera.

Kampaně

Další už starší změna je Multizone Kampaň. Každá kampaň se skládá z několika navzájem propojených map. Mapa je náhodně vygenerovaná a měla by obsahovat nějakou tu adventurer zónu, městečko, doly a strážní věže a variabilitu resource nodů. Čím víc je mapa ke středu (dál od základny jednotlivé frakce) tím samozřejmě obsahuje lepší suroviny a vyšší level monster (na levelu 10 už nedostávám expy z R2 mobek).

Roční období a střídání dne a noci

Velkou měrou se na hratelnost projeví změna ročního období (Jaro -> Léto -> Podzim -> Zima), a střídání dne a noci. Zatímco na jaře je velký bonus k získávání surovin a jídla, na podzim už je to značně sníženo a zimu nejspíš budeme muset přečkat s tím co jsme si v době hojnosti vytvořili v zásobách. Je to velmi zajímavý a taktický prvek do Kampaní. Dále střídání dne a noci bude mít vliv na faunu a flóru. Zatímco přes den jsou zvířata krotká a vcelku neškodná, v noci je pohltí nákaza (Hunger) a dělá z nich nelítostné bestie. Hunger se obecně šíří skrz roční období až nakonec pohltí celý svět. V plánu je zanést do hry s dnem a nocí Vampirismus a Lykantropii. No uvidíme.

Management hladu

Postavu obecně bude ovlivňovat hlad. Každá postava spaluje kalorie – znázorněné takzvaným Chicken metrem (obrázky kuřecích nožek). Pokud se dostaneme pod 70%, postava přestane regenerovat zdraví a manu, pod 30% se přestane obnovovat stamina a postava nemůže sprintovat. Pod 10% začne postava postupně krvácet na 20% svého života. Je tedy potřeba dostatečně jíst (cooking), protože postava spaluje kalorie za každou aktivitu, kterou vykonává – stání, běh, boj, skákání, craftění, spotřeba staminy (těžba), když jí jsou ubírány hitpointy.

Každá postava bude umět taky takzvaný Wildcrafting, což není nic jiného než sběr plodů a jiné flóry. Aby pobíhání po světě nebylo tak nudné. Stačí tedy přiběhnout k viditelně rozdílné rostlině a tu “utrhnout“ a sebrat.

 

 

15 říjen 2020 Levi Novinky 55
Jako další z her, které mnohé z nás zaujaly byl Star Wars: The Old Republic. Jedná se o hru z prostředí Hvězdných válek, jehož universum pro mnoho z nás blízké. Datum vydání této hry bylo stanovené na 20. prosince 2011. Postupně, jak se přibližovalo datum vydání hry, probíhaly i přípravy. Hlavně se jednalo o nábor lidí na fórech, ať si máme s kým zahrát. Jinak jsme si dobu čekání zkracovali ve hrách jako World of Tanks či League of Legends. Nechť nás provází síla Republika nebo Impérium?...
25 září 2020 Levi Novinky 84
Každý čtvrtek od 19 hodin se budeme scházet na hraní deskovek online. Komunikace bude na našem Discord serveru, kde jsou také informace o tom, jaké hry hrajeme. Základem bude Tabletop Simulator, který má většinu her jako mody na Steam Workshopu. Ale časem se herní sklad bude určitě rozrůstat o další online deskové, karetní a podobné hry. Přijít si zahrát může kdokoli. Pokud někdo nebude znát pravidla, vysvětlí se na začátku. Končíme většinou po dohrání, nebo nejdéle kolem 24 hodiny. Delší hry...
6 duben 2020 Levi Novinky 302
Dobývání vemíru v EVE Online Po ukončení Age of Conan zaujala řadu z nás hra EVE Online. Jedná o vesmírnou sandboxovou hru, ve které hrajete za pilota vesmírných lodí. Svět EVE je obrovský a také nabízí mnoho možností, co můžete ve hře dělat. Ať už vás zajímá těžba exotických minerálů, obchodování nebo bojování a přepady ostatních hráčů, toto vše a mnoho dalšího hra nabízí. Navíc většinu herní ekonomiky vytváří samotní hráči. Platí ovšem, že pokud vám zničí vaší vesmírnou loď, tak je fakt...
22 březen 2020 Levi Crowfall 255
Pětadvacátého února se uzavřel Test server pro „veřejnost“ a podle vyjádření J. Tedd Colemana jsme jen kousek (snad i jeden bug způsobující lag serveru) od toho, aby na Test serveru byl dostupný patch 5.110 – Válka bohů . A co, že to vůbec znamená? Tímto patchem se přesuneme do finální fáze Alfa testu, následovaný (po odlazení a odbugování) oficiální betou, až se tato verze spustí na Live serverech. Hlavním lákadlem jsou Dregs kampaně, které přinesou Guild vs. Guild souboje o dominanci nad...
20 prosinec 2019 Levi Crowfall 247
K shrnutí roku 2019 použiji překlad Founder’s updatu od kreativního ředitele J. Todd Colemana: Když se na chvíli zastavíme a ohlédneme za posledními dvanácti měsíci, můžeme si zrekapitulovat co šlo dobře, a co šlo… no ne tak dobře. Pobavit se za co jsme vděční a předpovědět na co se můžeme těšit v nacházejícím roce. Pro ty, co jsou s námi už od začátku, bych rád začal poděkováním za vaši podporu po dobu trvání tohoto projektu. Jednoznačně to byla dlouhá a zamotaná cesta od Kickstarterové...
9 srpen 2019 Levi Novinky 685
Blíží se podzimní Veterans sraz. Termín srazu je 5. - 8. 9. 2019 na známém místě v Kamenici nad Lipou. Johann již rozesílal přihlášky emailem. Pokud ti email nedorazil, napiš na forum. Těšíme se se všemi na viděnou.
8 duben 2019 Levi ARK: Survival Evolved 525
Po více než měsíční, téměř nulové aktivitě na našem Ark Extinction serveru, jsem se rozhodl server vypnout. Já osobně jsem nehrál už od zhruba února, ale díky všem, co na serveru hráli. Pokud bude další pokračování v podobě nové DLC mapy, je dost pravděpodobné, že bude nový server. Do té doby je možné, že zkusíme nějakou jinou hru, ale přes letní období si myslím, že se moc novinek nechystá. Mějte se fajn, Levi
5 leden 2019 Hakrik Crowfall 813
Tak sem po dlouhé době zpět, novinek je od minule docela dost, takže se zaměřím na ty velké a do nich zkusím vložit ty menší… Hra vstoupila do své závěrečné fáze testovaní pre-alfy. Nedávno LIVE servery prošli přenastavením a je na nich nahraná nejnovější verze hry – patch 5.8 , který přináší nové mechaniky a konečně funkční Kampaně . Na této verzi proběhne finální testování kampaní a po odladění všech problémů, balancování všeho možného (kampaně, povolání a tak), by se měla oznámit a spustit...
1 leden 2019 Levi Novinky 1117
Se začátkem roku 2019 a jako takový opožděný dárek k Vánocům bych chtěl naší komunitě nadělit kompletně rekonstruované webové stránky. Na hlavních změnách jsme se domluvili už na loňských srazech a já tehdy slíbil, že dokonce roku bude web předělaný. Tak tady je. Největší zásah bylo odstranění komunitní části webu (komponenta Jomsocial), kdy jsem testováním zjistil, že to tak jednoduché nebude a proto a také kvůli minimální odstávce jsem se rozhodl udělat web celý znovu na jiném hostingu a pak...